#B5 #derm

Img_#B5 #derm

Д-р Мария Хаджийска споделя пред La Roche-Posay и читателите ни 5 причини да се чувства добре, както и съвети как правилно да се грижим за чувствителната си кожа

5 ПРИЧИНИ ДА СЕ ЧУВСТВАМ ДОБРЕ В КОЖАТА СИ

hadzhiyska

Като че ли времената, в които живеем напоследък искат да преобърнат изцяло начина ни на живот. Адаптацията за мен във време на пандемия е много трудна и голямо предизвикателство. Преди време приоритетни за мен бяха пътуванията по работа, подготовката за конгреси, ходенето на обучения. Откакто прекарвам почти цялото си време в столицата на работното ми място, изградих тези 5 навика, за да запазя продуктивността си, фокуса на енергията и да се чувствам максимално комфортно в кожата си.   

1. Йога - поне 1-2 пъти седмично - това е времето за мен. Сама съм със себе си, с тялото си, с ума си. Това е енергийният ми charger, който ми зарежда батерията за седмицата. С йогата намирам баланс на енергията, която в повечето случаи при мен е хаотична, като кълбо с висок волтаж от хиляди мисли и емоции. Съумявам да систематизирам тази енергия и да я насоча в една единна градивна за мен посока само с бистър ум и равновесие, които постигам след йога практиката си.   

2. Разходка сред природата - задължително вървя пеша. Обичам да чувствам студенината върху лицето си и леката влага във въздуха през този сезон. Винаги след разходка сред природата се връщам с нова гледна точка за неразрешим преди това проблем.  

3. Стабилна доза смях - имам чувство за хумор и обожавам да се смея. Смехът е нещото, което ми дава лекота на сърцето. Имаме нужда от хумор в тези странни времена.  

4. Хубава книга - понякога искам да се отърся от цялата медицинска литература, непрекъснато обновяващата се информация, новите стандарти за лечение и т.н. Опитвам се да си давам и почивка от социалните мрежи. Направих си навика да чета художествена литература или публицистика всеки ден - било то сутрин с кафето или вечер преди да заспя. За да се чувстваш добре в кожата си, трябва и храна за душата.

5. Чаша чай преди лягане - много обичам да пия чай. Преди като пътувах повече и купувах от всяко кътче на света чай за вкъщи. Сега поръчвам онлайн. Пиенето на чай за мен е ритуал, кафето сутрин по-скоро го приемам за даденост, за жизнена необходимост. Не случайно от векове насам хората по целия свят пият чай, а в България билкарството е с дългогодишни традиции. Вечер преди лягане чаша ароматен билков чай ми помага за пълноценен сън и бодрост на следващия ден.

5 СЪВЕТА ЗА ГРИЖА ЗА ЧУВСТВИТЕЛНАТА КОЖА

hadzhiyska 2

Грижата за чувствителната кожа винаги е била предизвикателство за нас дерматолозите, не само от чисто клинична гледна точка, а и като фактор, който сериозно може да повлияе качеството на живот и самочувствието на пациентите ни. Трябва да се намери деликатният баланс между използването на правилните продукти и дерматологичните процедури в клиниката. Пациентите с нетолерантна и чувствителната кожа са много по-податливи към развитието на екземи, розацея, акне и други кожни патологии.  

Най-важните съвети, които мога да споделя от практиката ми са:  

1. Консултирайте се с дерматолог – ако забелязвате, че кожата ви се зачервява лесно, сърби, има фино белене, усещате дори болезненост и опъване, а при нанасянето на грим или козметика направо се „възпламенява“. Най-вероятно сте с чувствителна кожа и имате нужда от изготвяне на специален възстановяващ режим.  

2. В никакъв случай не използвайте абразивни почистващи продукти и пилинги. Мийте лицето си с хладка вода за кратко време и задължително хидратирайте след това. Продуктите за грижа за кожата трябва задължително да бъдат препоръчани от дерматолог.  

3. Хидратирайте кожата си често и всекидневно. Важно е хидратацията задължително да бъде непосредствено след измиване. Търсете в състава на продуктите, които използвате хиалуронова киселина. Тя е единствената молекула с капацитет да свързва големи количества вода 3-4 хиляди пъти над стойността на собственото ѝ тегло, като същевременно е отговорна и за тъканното възстановяване. Това я прави силен съюзник в борбата срещу стареенето.  

4. Запознайте се внимателно със състава на продуктите, които използвате. Някои съставки като ацетон, пропилен гликол, млечна киселина, аромати и част от консервантите могат да причинят кожни раздразнения. Аз лично препоръчвам максимално опростените продукти, с малко съставки, но в ефективна комбинация. Hyalu B5 серумът е възстановяващ и анти-ейдж серум с лека текстура, който обожавам да препоръчвам като отправна точка в грижата за чувствителна кожа. Трите му съставки са идеално комбинирани за създаване на устойчивост и успокояване на раздразнението. Хиалуроновата киселина – високомолекулна и фрагментирана поддържа нивото на хидратация високо както на повърхностно ниво в епидермиса, така и в дълбочина и притежава мощен анти-ейдж ефект. Витамин В5 (дексапантенол) е т.нар. „анти-стрес“ витамин, тъй като засилва устойчивостта срещу оксидативния стрес, свободните радикали и мощно ускорява заздравяването на наранената кожа. Мадекасозидът със своите противовъзпалителни, противосърбежни и изглаждащи свойства носи облекчение на чувствителната и атопична кожа.  

5. Бъдете внимателни с грима. За много пациенти с чувствителна кожа е изключително трудно да намерят подходящите продукти за себе си. Съветвам внимателно да четете състава, да избягвате иритантите. Серумът Hyalu B5 е идеален като основа за грим – изравнява неравностите по кожата и прави нанасянето на пудра или грим изключително лесно и приятно. Минералните пудри, например, са много подходящи за чувствителните кожи, поради липсата на изкуствени бои и консерванти в състава си. Избягвайте водоустойчивата спирала, тъй като всички знаем, че премахването е свързано с доста упорито търкане в чувствителната зона около очите.

HYALU B5 СЕРУМ
ЧИСТА ХИАЛУРОНОВА КИСЕЛИНА + ВИТАМИН В5


HYALU B5 SERUM

Препоръчваме

Вижте всички статии
3 pushs

ImgArticlePush_

ImgArticlePush_

ImgArticlePush_